Ikuti Alert dan Awake All Day!

Ikuti Alert dan Awake All Day!

Adakah anda rasa letih sepanjang masa? Kemalasan mendapat yang terbaik daripada anda? Juga terdapat banyak faktor yang membantu badan kita mendapat tenaga yang diperlukan. Jika badan anda tidak mendapat apa yang diperlukan maka lebih daripada mungkin ia tidak akan melakukan apa yang anda perlukan untuk melakukan. Badan kita boleh membuat tenaga dari apa yang kita makan, tetapi tidak semua makanan dilayan dengan cara yang sama oleh badan dan nilai-nilai tenaga mereka adalah berbeza juga. Selepas penghadaman pecahan makanan mengalir melalui badan. Sel-sel badan mengambil apa yang mereka perlukan dari makanan dan mengarahkannya kepada semua jenis enzim. Enzim ini memproses setiap kesan kepada nutrien boleh digunakan yang ditukar kepada tenaga.

Terdapat semua jenis cara-cara yang anda boleh memberi badan anda tenaga yang diperlukan. Berikut adalah beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk meningkatkan tenaga anda apabila anda berasa letih atau mahu mengelakkan menjadi lelah.

Beberapa perkara asas yang anda boleh lakukan adalah semata-mata menghidupkan lampu, badan anda perlu bertindak balas secara semulajadi kepada perubahan dalam cahaya. Dapatkan lebih banyak tidur pada waktu malam, 7 hingga 8 malam adalah satu jumlah yang agak munasabah.

Senaman, ia boleh membangunkan anda dan memberi anda rangsangan tenaga yang sepatutnya bertahan sepanjang hari. Berapa lama ia telah sejak anda mendapat fizikal? Terdapat banyak penyakit yang di luar sana yang boleh menyebabkan tahap tenaga yang lebih rendah. Tekanan, kemurungan, dan emosi negatif yang lain boleh mengalirkan hak tenaga daripada anda.

Cuba untuk tidak berbaring di tempat tidur lebih lama daripada yang diperlukan. Ia tidak melakukan apa-apa yang baik untuk memukul butang tunda pada waktu pagi. Dan bangun perlahan-lahan, untuk banyak orang fasa di antara tidur dan desiran penggera boleh menyebabkan perasaan mengantuk dan negatif sepanjang hari.

Cuba sesuatu yang berbeza dan baru, kebanyakan orang masuk ke dalam rutin harian dan cenderung untuk kurus ke arah segala-galanya yang sama. Ini boleh mendapatkan membosankan dan memenatkan dalam diri. Mencuba sesuatu yang baru, membeli baju yang bukan sesuatu dalam norma anda, makan di luar dan bukannya pembungkusan makan tengah hari, mengambil hobi baru, carilah pengalaman baru secara umum ia menyimpan hari hidup dan membolehkan anda sentiasa berasa berjaga-jaga.

Beberapa perkara lain untuk mencuba adalah melakukan teka-teki silang kata. Berjalan-jalan, keluar dari rumah, mendapatkan udara segar, oksigen harus bangun minda anda. Cahaya matahari untuk membantu bangun fikiran. Mandi, semua orang berasa segar selepas mengambil mandi. Aromaterapi adalah satu lagi cara yang baik, berbau seperti limau, halia, dan pudina boleh mempunyai kesan menaikkan semangat pada badan.

Panggil rakan, berinteraksi dengan orang yang anda suka berada di sekitar boleh mendapatkan anda teruja, terutamanya jika mereka mempunyai berita baik dan semuanya berjalan dengan baik. Bermain dengan haiwan kesayangan anda boleh menyeronokkan dan ia boleh membuat anda jatuh lebih bahagia. Apabila kita lebih bahagia kita lebih bertenaga. Mengambil anjing untuk berjalan-jalan; mengusik kucing dengan tali dan bulu.

Duduk di meja kerja sepanjang hari tidak melakukan apa-apa yang baik sama ada, ini bukanlah sesuatu yang boleh dicegah kebanyakan masa, semua orang perlu bekerja, tetapi ada beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk sentiasa berwaspada dan berjaga pada meja anda. Ketawa dengan partner, ia akan membuat anda berasa lebih baik mental. Dengar lagu-lagu kegemaran anda ini akan membuat anda mahu bangun dan menari, tetapi tidak jika ia akan menjejaskan kerja anda. Mempunyai postur yang baik; bungkuk hanya akan membuat anda berasa malas. Mempunyai pudina, bahawa perkara aromaterapi berfungsi pada deria rasa anda juga. Dan akhir sekali, buka tirai sedikit lebih luas di pejabat membiarkan cahaya masuk.

Diet yang sihat adalah bahagian yang sangat penting dalam tahap tenaga anda. Makan makanan yang lebih kerap lebih kecil, pernah berasa begitu penuh bahawa anda hanya mahu tidur lena mengelakkan perasaan itu. Epal sehari, makan buah-buahan adalah menetapkan sihat cepat. Pastikan anda terhidrat yang cukup, minum air yang banyak. Makanan gandum mengambil masa yang lama untuk badan untuk memecahkan jadi ini akan memberikan anda tahap tenaga yang stabil sepanjang hari. Elakkan terlalu banyak gula, ia akan memberikan anda satu penyelesaian tenaga cepat tetapi kemalangan itu selepas paras glukosa anda lebih rendah sekali lagi adalah lebih teruk daripada sebelum anda makan gula.

Jangan skip sarapan pagi sama ada, begitu ramai orang tidak mengambil sarapan pagi dan ia adalah makanan yang paling penting daripada hari sebab-sebab. Ia akan menjana kamu untuk sepanjang hari. Alkali membentuk makanan akan membantu juga. Makanan yang beralkali dianggap akan memberi tenaga seperti buah-buahan dan sayur-sayuran. Dapatkan banyak protein, tidak mendapat protein yang mencukupi boleh membuat anda berasa dihapuskan supaya snek pada beberapa kacang campuran atau beberapa roti bakar gandum dengan mentega kacang.

Mengambil vitamin anda boleh membantu anda berfungsi dengan baik dan kekal bertenaga. Teh herba yang besar juga. Chamomile, akar valerian, lada pudina, dan ginseng semua hebat dalam teh dan akan berehat anda dan tekanan menyingkirkan untuk membuat anda berasa cergas dan segar. Minum teh herba bukan sahaja dapat membantu meningkatkan mood anda dan tahap tenaga anda, ia juga boleh membantu anda menurunkan berat badan. Mempertimbangkan untuk mengambil makanan tambahan herba, begitu ramai orang bersumpah bahawa herba tertentu boleh meningkatkan tahap tenaga.

Tambahan dengan ginseng, debunga lebah, taurina, dan Maitake beberapa yang meningkatkan tenaga. Suplemen Kesihatan Alternatif menawarkan pelbagai semua makanan tambahan herba semula jadi dan minuman yang akan membantu untuk membuat anda sedar dan penuh tenaga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar